Zoekresultaten:

Hoe gaan de online lessen door?

De online lessen worden vinden plaats via gehouden via een interactief platform. We werken het vaakst met BigBlueButton. Deze software is naadloos geïntegreerd in Portara. De deelnamelink is te vinden op de cursuspagina in Portara. We raden u aan om steeds 10 minuten op voorhand in te loggen zodat u tijdig kan nagaan of alles […]

FAQ

Hoe gebeurt de facturatie?

20 dagen voor aanvang van een bevestigde cursus wordt de factuur opgestuurd. Voor bedrijven is dit een factuur op bedrijfsnaam Deelnemers kunnen ingeschreven worden op naam van een ondernemingsgroep of op een onderdeel van die groep. Om foutieve facturen te vermijden, vragen wij u om steeds na te kijken of de betrokken medewerker op het […]

FAQ

Hoe kan ik een inschrijving wijzigen?

Bent u opleidingsverantwoordelijke, dan kunt u dit online via het webportaal voor opleidingsverantwoordelijken. U kan de naam van een deelnemer door een andere vervangen of een deelname annuleren. Houd wel rekening met volgende voorwaarden: Een deelnemer door een collega vervangen, is steeds kosteloos. Kies in het webportaal in het overzicht van de inschrijvingen voor ‘Cursist […]

FAQ

Hoe kan ik het diploma Havenprofessional behalen?

U kunt het diploma Havenprofessional behalen door gedurende maximaal 5 opleidingsjaren het getuigschrift te behalen voor alle vakken op zowel starters- als verdiepingsniveau. Een opleidingsjaar begint in september en eindigt in juni van het daaropvolgende jaar. Indien u meer tijd beschikbaar heeft, is het mogelijk het diploma in één jaar te behalen. De opleidingen op […]

FAQ

Hoe kan ik voor een opleiding inschrijven?

De inschrijvingsprocedure verschilt voor opleidingsverantwoordelijken en particulieren. Opleidingsverantwoordelijken: Als u geregistreerd bent op het webportaal, log dan in en schrijf online in. Als u nog geen toegangscode heeft, ga dan naar LOGIN en vul uw gegevens in. We sturen uw toegangscode voor het webportaal per e-mail. Online inschrijven is mogelijk tot 5 werkdagen voor aanvang […]

FAQ

Hoe ontvang ik mijn resultaat?

De docent verbetert de examens en herexamens. Hij/zij heeft hiervoor drie weken de tijd. De opleidingscoördinator van Portilog verwerkt de resultaten van zodra ze deze van de docent heeft ontvangen. U wordt per email verwittigd van zodra u uw examenresultaat op Portara kunt consulteren. In geen geval wordt het examenresultaat telefonisch of per mail doorgegeven. […]

FAQ

Hoe verloopt de correspondentie?

Alle communicatie verloopt elektronisch: via email of via Portara, het digitale leerplatform voor cursisten. Inschrijving en bevestiging U volgt de opleiding in opdracht van uw werkgever De inschrijving gebeurt door de opleidingsverantwoordelijke van uw bedrijf via een online inschriivingsportaal waartoe enkel opleidingsverantwoordelijken toegang hebben. De opleidingsverantwoordelijke van uw bedrijf geeft bij inschrijving in aan wie […]

FAQ

Hoe wordt een inschrijving bevestigd?

U of uw opleidingsverantwoordelijke ontvangt voor elke inschrijving per mail een bevestiging van de registratie van de ‘geplande cursus’. De definitieve bevestiging krijgt u of uw opleidingsverantwoordelijke pas van zodra er voor die opleiding voldoende deelnemers zijn ingeschreven en de cursus effectief kan doorgaan. Er kan dus wat tijd zitten tussen de inschrijving en de […]

FAQ

Hoe wordt het online examen afgenomen?

Tenzij anders vermeld op uw bevestigingsmail, wordt uw opleiding afgesloten met een digitaal examen via uw persoonlijke account op het online leerplatform Portara, waar u de benodigde richtlijnen zult vinden. Belangrijke regels Het examen moet in één keer worden afgelegd; opnieuw inloggen is niet mogelijk! De duur van uw examen staat vermeld in de bevestigingsmail. […]

FAQ

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

U kan uw wachtwoord opnieuw instellen via https://www.portara.be/login/forgot_password.php. Voer uw e-mailadres in (dit is ook uw gebruikersnaam) en klik op ‘zoeken’. Heeft u uw e-mailadres correct ingegeven, dan ontvangt u per mail een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Heeft u binnen de 12 uren nog geen e-mail ontvangen, dan beschikken wij mogelijk […]

FAQ