🛎️ De e-learnings zijn doorlopend beschikbaar. U kiest zelf de start van het e-traject en volgt dit volgens uw eigen agenda.
Zeevervoer van gevaarlijke producten in zelfstudie
Starter ⬤⬤ / meer info
Bent u betrokken bij het transport van gevaarlijke goederen? Wordt u als verantwoordelijke of contactpersoon in de aangiften ervan vermeld? Dan bent u verplicht om een opleiding over de IMDG code en de havenreglementeringen voor gevaarlijke goederen te volgen.
Wil u liever niet gebonden zijn aan een klassikale training? Geen probleem! Kies voor onze e-learning IMDG en vergroot uw kennis over gevaarlijke goederen op een flexibele en effectieve manier!
Met onze e-learning leert u:
- Flexibel: u kunt de opleiding overal volgen, op uw eigen tempo, en vanaf uw kantoor of thuis. Het enige wat u nodig heeft is een computer en internetverbinding.
- Interactief: de e-learning bestaat uit ‘on demand webinars’ en oefeningen die u actief betrekken bij het leerproces.
- Stapsgewijs: u bouwt geleidelijk de nodige kennis op, zodat u goed voorbereid bent voor het examen. Na elk hoofdstuk volgt een toets om uzelf te testen en uw voortgang te meten.
Duur
De e-learning bestaat uit 7 hoofdstukken met een doorlooptijd van 7 lesuren en een digitaal examen.
Certificering
Bij het behalen van minstens 60% op het definitief examen ontvangt u een certificaat als bewijs van uw bekwaamheid.
Benodigde materialen
- Een up-to-date editie van de IMDG-code is vereist voor deelname aan de sessie. Indien u niet in het bezit bent van een recent exemplaar, wordt u geadviseerd deze aan te schaffen bij gerenommeerde leveranciers.
- Het cursusmateriaal zelf kan worden gedownload van ons online leerplatform Portara. Wij raden aan om het gedownloade materiaal in een ringband te plaatsen voor een georganiseerde studie-ervaring.
IMO
Met deze opleidingen IMDG en havenreglementering gevaarlijke goederen wenst Maritime Organization (IMO) het aantal overtredingen dat bij inspecties van containers met gevaarlijke goederen wordt vastgesteld en de daaruit voortvloeiende risico’s zoals brand aan boord, milieucatastrofe, gevaar voor mensenlevens, … in te perken.