• Uw klant claimt dat zijn goederen beschadigd zijn, of erger nog: gestolen.
  • U beroept zich op de algemene voorwaarden maar uw klant beweert deze niet te kennen.
  • Uw klant houdt u aansprakelijk voor schade en laat u opdraaien voor goederen die al beschadigd bij u zijn toekomen.
  • Uw onderaannemer begaat een fout waardoor uw klant schade lijdt.
  • De cognossementen zijn verloren gegaan en u bekomt geen afgifte van de goederen.
  • Uw klant weigert zijn facturen en kosten te betalen. Wanneer mag u een retentierecht uitoefenen?
  • U profileert zich als expediteur maar de klant stelt u aansprakelijk als vervoerder.

Hoe begint u aan de afhandeling van een claim? Weet u waarop u moet letten om deze op tijd en naar tevredenheid te kunnen oplossen? Had u de claim misschien kunnen voorkomen?

De opleiding Claiims prevention & solutions geeft u een theoretisch én een praktijkgericht plan van aanpak van claims en risicobeheer, vanuit het standpunt van de logistieke dienstverlener (expediteur, transporteur, behandelaar).

Ga naar de opleiding